Available courses

Ce test vous donnera une idée de votre niveau de la Langue Française.

This is the placement test for all English learners of ALL IN ONE-BENIN. It helps the administration and staff of experts to evaluate your score level and assign you to an appropriate Level class. Do your best for the test and Good Luck !

This is the placement test for all IT Web PHP Developers learners of ALL IN ONE-BENIN. It helps the administration and staff of experts to evaluate your score level and assign you to an appropriate Level class. Do your best for the test and Good Luck !

Ce Test de culture générale 'Informatique' est obligatoire pour tous les nouveaux apprenants voulant se faire former en Informatique chez ALL IN ONE-BENIN. Vous trouverez 20 questions et la durée du test est 30 min. A la fin du test, vous pouvez voir vos résultats et votre score, et votre niveau en Informatique afin de commencer votre classe.
Bonne chance.

JAVA Placement test :

  • Total number of questions : 20.
  • Time alloted : 30 minutes.
  • Each question carry 1 mark, no negative marks.
  • DO NOT refresh the page.

All the best

This entry exam is required as part of ALL IN ONE-BENIN policy and all new students should seat for a placement test. That will check the participants background and ability to work hard. This allow our experts to appreciate the workload.

Cet examen d'entrée est exigé dans le cadre de la charte de ALL IN ONE-BENIN et tous les nouveaux apprenants doivent passer un test de niveau. Cela permettra de vérifier le niveau des participants et leur capacité à travailler dur. Cela permet entre autres, à nos experts d'apprécier la charge de travail.

Ce module teste votre niveau en JavaScript afin de déterminer votre classe appropriée selon votre score. Donc, essayez de donner le meilleur pour le test de niveau.


Ce Test de niveau est requis pour tester votre connaissance en Linux afin que nos experts puissent savoir avec exactitude quelle classe de Linux il vous faut suivre. Donnez le meilleur de vous-même pour ce test.

This course prepares you for the GMAT. 

The Graduate Management Admission Test, or GMAT, is an important part of the business school application process. The GMAT is a multiple-choice, computer-based and computer-adaptive standardized exam that is often required for admission to graduate business programs (MBA) globally.

The GMAT is developed and administered by testmaker GMAC

This course prepares you for the GRE.

Measure

Number of Questions

Allotted Time

Analytical Writing
(One section with two separately timed tasks)

One "Analyze an Issue" task and one "Analyze an Argument" task

30 minutes per task

Verbal Reasoning
(Two sections)

20 questions per section

30 minutes per section

Quantitative Reasoning
(Two sections)

20 questions per section

35 minutes per section

Unscored¹

Varies

Varies

Research²

Varies

Varies



1 An unidentified unscored section that does not count toward your score may be included and may appear in any order after the Analytical Writing section. Questions in the unscored section are being tried out either for possible use in future tests or to ensure that scores on new editions of the test are comparable to scores from earlier editions.

2 An identified research section that does not count toward your score may be included in place of the unscored section. The research section will always appear at the end of the test. Questions in this section are included for ETS research purposes.

The Analytical Writing section will always be first. The Verbal Reasoning, Quantitative Reasoning and unidentified/unscored sections may appear in any order; therefore, you should treat each section as if it counts toward your score.



The International English Language Testing System (IELTS) measures the language proficiency of people who want to study or work where English is used as a language of communication. It uses a nine-band scale to clearly identify levels of proficiency, from non-user (band score 1) through to expert (band score 9). 

This course will help you score highest band

This course prepares you for the TOEFL test.

Our General English courses for beginners aim to take students who have little or no previous experience of learning English up to Pre-Lower level.

They are designed to get you learning and using real English right from the start, as well as introduce you to the culture of the English-speaking world.

Description du Cours:   La maîtrise de l’anglais professionnel est aujourd’hui indispensable pour développer sa carrière. Cette formation se concentre sur l'anglais des affaires. L'objectif premier est d'améliorer sa capacité à mener des affaires en anglais. Les modules de l'anglais des affaires ont pour objectif de développer les compétences et d'enrichir le vocabulaire et la grammaire dont vous avez besoin pour mieux communiquer dans le nouveau du monde des affaires. 

  • ·       Le vocabulaire commercial spécifique à votre poste
  • ·       La terminologie utile pour contrer les objections et franchir les difficultés du concept des affaires
  • ·       Les techniques d’écoute pour participer à des réunions commerciales efficaces
  • ·       La terminologie pour une gestion d’équipe réussie

Résultats attendus du Cours

  • ·       Une aisance accrue dans les situations de relations d'affaires,
  • ·       Amélioration de la communication et de l'approche professionnelle avec ses clients,
  • ·       Une meilleure communication avec ses correspondants et/ou clients à l'étranger,
  • ·       Consolider ses compétences à l'écrit et à l'oral,
  • ·       Améliorer l'accent anglais ainsi que la prononciation


Prérequis Placement Test Score Intermédiaire ou une moyenne de 80% pour (Beginner Class 101).

The third required course in the reading sequence for ALL IN ONE-BENIN learners continues the teaching of academic reading of American English presented in the preceding two courses. Emphasis on the advanced college skills required for success in content courses, including advanced paragraph and essay comprehension, critical reading, textbook and media analysis, and rhetorical patterns.


Prerequisite : Placement Test or a Grade of 80% for (RC 102)


Duration of the class: 12 hours total (20 min twice a week of reading + 02 quizzes + 02 exams)



Course Outcomes

Upon completion of the course, the student will be able to:


Apply a variety of study skills, which may include outlining, using graphic organizers, following directions, note taking, test-taking strategies, mnemonics, and paraphrasing.

Demonstrate mastery of targeted academic vocabulary.

Determine the meaning of unfamiliar vocabulary in context using a variety of strategies in order to comprehend text.

Explain and use collocations and idiomatic expressions.

Explain the relationships within and between sentences and paragraphs in a variety of text types and possibly in a variety of media.

Identify stated and implied main ideas, major and minor supporting details, and patterns of organization.

Summarize reading passages using paraphrasing.



The second required course in the reading sequence for ALL IN ONE-BENIN learners in a sequence of 2 hours a week courses. Students continues the teaching of academic reading of American English begun in the first course. Emphasis on intermediate college skills required for success in content courses, including vocabulary development, critical thinking, paragraph and essay comprehension, textbook and media analysis, test- and note-taking, and dictionary use. 

Prerequisite : Placement Test or a Grade of 80% for (RC102) 

Duration of the class: 12 hours total (20 min twice a week of reading + 02 quizzes + 02 exams) 

Course Outcomes :  Upon completion of the course, the student will be able to: Apply a variety of study skills, which may include outlining, using graphic organizers, following directions, note taking, test-taking strategies, mnemonics, and paraphrasing. Demonstrate mastery of targeted academic vocabulary. Determine the meaning of unfamiliar vocabulary in context using a variety of strategies in order to comprehend text. Explain and use collocations and idiomatic expressions. Explain the relationships within and between sentences and paragraphs in a variety of text types and possibly in a variety of media. Identify stated and implied main ideas, major and minor supporting details, and patterns of organization. Summarize reading passages using paraphrasing.

The first required Reading course for ALL IN ONE-BENIN students in a sequence of 2 hours a week courses designed to teach academic reading of American English. Emphasis on beginning college skills required for success in college content courses, including vocabulary development, words in context, paragraph comprehension, test- and note-taking, and dictionary use.


Prerequisite : Placement Test


Duration of the class : 12 hours total (20 min twice a week of reading + 02 quizzes + 02 exams)


Course Objectives

Upon successful completion of the course, each student will be able to:

Set oral communication goals for improving pronunciation, grammar, and fluency in American English.

Apply effective college vocabulary development skills such as structural analysis, phonic analysis, context clues, and dictionary skills.

Apply effective study skills such as following written and oral directions, using a dictionary, applying test-taking strategies, using flash cards, completing graphic organizers such as outlines and concept maps, utilizing skimming and scanning techniques

Apply functional reading skills to the reading of maps and legends or other graphical information sources.

Identify main ideas and supporting details in reading selections from books, magazines, newspapers, textbooks, and other original sources.

Respond orally and in writing to basic information questions (who, what, where, when, why, how) to demonstrate comprehension of reading selections.

Use basic interpretive reading skills to answer questions orally or in writing related to ideas, themes, characters, or sequences of events in a passage.

Use vocabulary from various sources in written responses such as journal entries, answers to oral and written questions, and paragraphs on topics from assigned readings that may include books, magazines, newspapers, textbooks, and other original sources.


A course in advanced speaking and listening skills in English, with emphasis on presenting, comprehending, and responding to oral argument and other types of academic discourse. Within this framework, the course expands students' vocabulary in a variety of academic and professional fields and enhances note-taking skills.


Prerequisite : Placement Test or a Grade of 80% for (SL 102)


Duration of the Class : 20 hours lecture and practice. 02 quizzes and 02 exams and Additional individual practices.


Course Outcomes

Upon completion of the course, the student will be able to:

Discuss in a clear and organized manner a wide range of topics from a variety of academic disciplines.

Identify the organizational structure of college-level lectures and demonstrate note-taking competency.

Perform oral tasks demonstrating control of grammar structures and fluency at intermediate to advanced levels.

Use lecture notes to participate in group discussions, oral presentations, and written tasks.

Use new academic vocabulary in appropriate oral and written contexts.

Emphasizes the development and use of language skills necessary for understanding others and expressing oneself orally in American English in academic, professional, and social contexts. The course includes vocabulary development, practice with appropriate language structures, and discussion of important aspects of cross-cultural communication.


Prerequisite : Placement Test or a Grade of 80% for (LS101)


Duration of the Class : 20 hours lecture and practice. 02 quizzes and 02 exams and Additional individual practices.


Course Outcomes

Upon completion of the course, the student will be able to:

Demonstrate a fundamental competency in academic listening and note-taking.

Demonstrate appropriate use of targeted American English idioms and academic vocabulary.

Demonstrate control of basic structures of spoken English grammar.

Participate effectively in class as group members and presenters.

Present organized spoken discourse on a given topic.

Recognize rules of appropriate academic and professional interaction.

Use communication strategies in collaborative contexts.

An introductory course designed to enhance the speaking and listening skills of non-native English speakers. Emphasis is on pronunciation, stress, rhythm, and intonation patterns of American English. Oral communication, listening comprehension, and vocabulary development are stressed. Students build their skills through instruction and intensive practice.


Prerequisite : Placement Test


Duration of the Class : 20 hours lecture and practice. 02 quizzes and 02 exams and Additional 05 hours of individual practices per week.


Course Outcomes

Upon completion of the course, the student will be able to:


Set oral communication goals for improving pronunciation, grammar, and fluency in American English.

Recognize and pronounce the sounds of American English, including linked and reduced phrases to increase intelligibility in English.

Predict stress in words and demonstrate the ability to produce stress appropriately.

Recognize appropriate patterns of stress, rhythm, and intonation and use these patterns to increase intelligibility in English.

Display listening comprehension skills commensurate with an intermediate level of English.

Engage in guided conversation practice applying newly learned communication skills.

Ascertain the pronunciation of new words using the phonetic codes in the text and in dictionaries.


The third course for ALL IN ONE-BENIN students in a sequence of 12 hours designed to teach academic writing of American English. Competence in writing unified and coherent paragraphs is developed through intensive grammar review and extensive composition exercises.


Prerequisite : Placement Test  or a Grade of 50% for (WC 102)


Duration of the Class : 12 hours lecture and practice. 02 quizzes and 02 exams and Additional individual practices.


Course Outcomes

Upon completion of the course, the student will be able to:

Demonstrate a working knowledge of primary sentence parts as well as modifiers, qualifiers, and determiners.

Identify the key elements of the essay.

Support their ideas with content from a variety of sources and acknowledge these sources.

Use grammatically-accurate language including appropriate use of subject-verb

Use the elements of the general writing process including brainstorming, planning, drafting, writing and editing.

Use this writing process to produce unified, coherent, well-crafted paragraphs in a variety of organizational patterns, including but not limited to cause/effect and comparison/contrast. These paragraphs will be a minimum of 150 words in length.

Utilize academic register and content-specific vocabulary in writing.

The second course for ALL IN ONE-BENIN students in a sequence of 12 hours designed to teach academic writing of American English. Emphasis on appropriate use of a variety of sentence structures, complex verb forms, modifiers, and punctuation, and on the writing of sentences in context.


Prerequisite : Placement Test or a Grade of 50% for (WC 101)


Duration of the Class : 12 hours. 02 quizzes and 02 exams and Additional individual practices.


Course Outcomes

Upon completion of the course, the student will be able to:

Construct a variety of simple, compound, and complex sentences to show relationships between ideas

Demonstrate control of verb forms, aspect, and tenses

Recognize and produce academic vocabulary in an appropriate context

Use the writing process to produce content-based paragraphs both in and out of class of a minimum of 125 words with the following characteristics: topic sentences, specific supporting details, transitions, and conclusion, unity and coherence, appropriate.

The first course for American English Language Program (AELP) students in a sequence of four courses designed to teach academic writing of American English. Emphasis on parts of speech, basic sentence patterns, and appropriate use of verb tenses.


Prerequisite : Placement Test


Duration of the Class : 12 hours. 02 quizzes and 02 exams and Additional individual practices.


Course Outcomes

Upon completion of the course, the student will be able to:

Demonstrate knowledge of basic American English grammar by identifying basic grammar structures, including sentence patterns and basic verb forms and tenses.

Produce complete sentences.

Recognize and use targeted academic vocabulary in writing.

Use the basic writing process to produce content-based paragraphs both in and out of class of a minimum of 100 words with the following characteristics: topic sentences and specific supporting details and unity and coherence.

Description du cours:  Le troisième cours requis dans la séquence de lecture pour les élèves ALL IN ONE-BENIN continue l'enseignement de la lecture académique de la langue française présenté dans les deux cours précédents. Mettre l'accent sur les compétences collégiales avancées requises pour réussir dans les cours de contenu, y compris la compréhension avancée des paragraphes et des dissertations, la lecture critique, l'analyse des manuels et des médias et les modèles rhétoriques.

Prérequis : Placement Test or une moyenne de 80% pour (MFCL 102)

Durée de la classe: 10 heures au total (20 min deux fois par semaine de lecture + 02 devoirs + 02 examens)

 Résultats attendus

À la fin du cours, l'étudiant sera capable de:

Appliquer une variété de compétences d'étude, qui peuvent inclure la description, à l'aide d'organisateurs graphiques, suivant les directions, la prise de notes, les stratégies de prise de test, mnémoniques et paraphrasant.

Démontrer la maîtrise du vocabulaire académique ciblé.

Déterminer la signification du vocabulaire inconnu dans le contexte en utilisant une variété de stratégies afin de comprendre le texte.

Expliquez et utilisez des collocations et des expressions idiomatiques.

Expliquer les relations entre les phrases et les paragraphes dans une variété de types de texte et éventuellement dans une variété de médias.

Identifier les idées principales énoncées et implicites, les détails majeurs et mineurs de soutien, et les modèles d'organisation.

Résumer les passages de lecture en paraphrasant.

Description du Cours:   Le deuxième cours obligatoire dans la séquence de lecture pour les élèves ALL IN ONE-BENIN dans une séquence de cours de 2 heures par semaine. Les étudiants continuent l'enseignement de la lecture académique de l'anglais américain commencé dans le premier cours. L'accent est mis sur les compétences collégiales moyennes requises pour réussir dans les cours de contenu, y compris le développement du vocabulaire, la pensée critique, la compréhension des paragraphes et des essais, l'analyse des manuels et des supports, la prise de notes et l'utilisation du dictionnaire.

 Prérequis : Placement Test or une moyenne de 80% pour (DFCL 101)

Durée de la classe: 10 heures au total (20 min deux fois par semaine de lecture + 02 devoirs + 02 examens)

Résultats attendus

À la fin du cours, l'étudiant sera capable de:

Appliquer une variété de compétences d'étude, qui peuvent inclure la description, à l'aide d'organisateurs graphiques, suivant les directions, la prise de notes, les stratégies de prise de test, mnémoniques et paraphrasant.

Démontrer la maîtrise du vocabulaire académique ciblé.

Déterminer la signification du vocabulaire inconnu dans le contexte en utilisant une variété de stratégies afin de comprendre le texte.

Expliquez et utilisez des collocations et des expressions idiomatiques.

Expliquer les relations entre les phrases et les paragraphes dans une variété de types de texte et éventuellement dans une variété de médias.

Identifier les idées principales énoncées et implicites, les détails majeurs et mineurs de soutien, et les modèles d'organisation.

Résumer les passages de lecture en paraphrasant

Description de la classe: Le premier cours de lecture requis pour les élèves ALL IN ONE-BENIN dans une séquence de cours de 2 heures par semaine conçus pour enseigner la lecture académique de la langue française. Accent mis sur les compétences collégiales requises pour réussir dans les cours de contenu collégial, y compris le développement du vocabulaire, les mots dans le contexte, la compréhension des paragraphes, les tests et la prise de notes et l'utilisation du dictionnaire.

Prérequis : Placement Test / Test de Niveau

Durée de la classe: 10 heures total (20 min deux fois par semaine de lecture + 02 devoirs + 02 examens)

 Résultats attendus du Cours

À la fin du cours, l'étudiant sera capable de:

Appliquer des compétences efficaces de développement de vocabulaire collège comme l'analyse structurale, l'analyse phonique, des indices de contexte et des compétences de dictionnaire.

Appliquez des techniques d'étude efficaces, telles que la rédaction de directives écrites et orales, l'utilisation d'un dictionnaire, l'application de stratégies de test, l'utilisation de cartes flash, la réalisation d'organisateurs graphiques tels que des contours et des cartes conceptuelles, l'utilisation de techniques d'écrémage et de balayage

Appliquez des techniques de lecture fonctionnelle à la lecture de cartes et de légendes ou d'autres sources d'information graphiques.

Identifier les idées principales et les détails de soutien dans les lectures de livres, magazines, journaux, manuels et autres sources originales.

Répondre oralement et par écrit à des questions d'information de base (qui, quoi, où, quand, pourquoi, comment) pour démontrer la compréhension des sélections de lecture.

Utiliser les compétences de base en lecture interprétative pour répondre à des questions orales ou écrites liées à des idées, des thèmes, des personnages ou des séquences d'événements dans un passage.

Utiliser le vocabulaire de diverses sources dans des réponses écrites telles que des entrées de journal, des réponses à des questions orales et écrites et des paragraphes sur des sujets de lectures assignées qui peuvent inclure des livres, des magazines, des journaux, des manuels et d'autres sources originales.

Description du Cours: Le troisième cours pour les élèves ALL IN ONE-BENIN dans une séquence de 12 heures conçues pour enseigner l'écriture académique de l'anglais américain. La compétence dans la rédaction de paragraphes unifiés et cohérents est développée par une révision grammaticale intensive et de nombreux exercices de composition.

Prérequis : Placement Test or une moyenne de 80% pour (MFCE 102)

Durée de la Classe: 10 heures. 02 devoirs + 02 examens et des pratiques.

Résultats attendus

À la fin du cours, l'étudiant sera capable de:

Démontrer une connaissance pratique des parties de la phrase primaire ainsi que des modificateurs, des qualificatifs et des déterminants.

Identifier les éléments clés de l'essai.

Soutenir leurs idées avec le contenu de diverses sources et de reconnaître ces sources.

Utiliser un langage grammaticalement précis comprenant un usage approprié du sujet-verbe

Utilisez les éléments du processus d'écriture générale, y compris le brainstorming, la planification, la rédaction, l'écriture et l'édition.

Utilisez ce processus d'écriture pour produire des paragraphes unifiés, cohérents et bien conçus dans une variété de modèles organisationnels, y compris mais sans s'y limiter, la cause / effet et la comparaison / le contraste. Ces paragraphes auront un minimum de 150 mots.

Utiliser le registre académique et le vocabulaire spécifique au contenu par écrit.


Description du cours:   Le deuxième cours pour tous les élèves de ALL IN ONE-BENIN dans une séquence de 12 heures conçues pour enseigner l'écriture académique de la langue française. Mettre l'accent sur l'utilisation appropriée d'une variété de structures de phrases, de formes verbales complexes, de modificateurs et de ponctuation, et sur l'écriture de phrases dans le contexte.

 Prérequis : Placement Test or une moyenne de 80% pour (MFCE 101)

Durée de la Classe: 10 heures. 02 devoirs + 02 examens et des pratiques

Résultats attendus

À la fin du cours, l'étudiant sera capable de:

Construire une variété de phrases simples, composées et complexes pour montrer les relations entre les idées

Démontrer le contrôle des formes verbales, des aspects et des temps

Reconnaître et produire le vocabulaire académique dans un contexte approprié.

Utiliser le processus d'écriture pour produire des paragraphes fondés sur le contenu à la fois dans la classe et hors de la classe d'un minimum de 125 mots, avec les caractéristiques suivantes: phrases thématiques, détails spécifiques à l'appui, transitions et conclusion, unité et cohérence


Description du Course:   Le premier cours pour les étudiants du programme de langue française dans une séquence de trois cours conçus pour enseigner l'écriture académique du français. L'accent est mis sur les parties du discours, les modèles de phrases de base et l'utilisation appropriée des temps de verbe.

 Prérequis : Placement Test/ test de niveau

Durée de la Classe : 10 heures. 02 devoirs + 02 examens et des pratiques

Résultats Attendus

À la fin du cours, l'étudiant sera capable de:

Démontrer la connaissance de la grammaire de base du Français en identifiant les structures grammaticales de base, y compris les modèles de phrases et les formes verbales et les temps de base.

Produire des phrases complètes.

Reconnaître et utiliser le vocabulaire académique ciblé par écrit.

Utiliser le processus d'écriture de base pour produire des paragraphes basés sur le contenu, à la fois dans et hors de la classe d'un minimum de 100 mots avec les caractéristiques suivantes: phrases de sujet et des détails spécifiques de soutien et l'unité et la cohérence.


Description du Cours: Un cours d'initiation conçu pour améliorer les capacités d'expression et d'écoute des locuteurs francophone non francophones. L'accent est mis sur la prononciation, le stress, le rythme et les modes d'intonation du français. La communication orale, la compréhension à l'écoute et le développement du vocabulaire sont soulignés. Les élèves développent leurs compétences grâce à l'enseignement et à la pratique intensive.

Prérequis : Placement test /test de niveau

Durée de la classe: 20 heures au total (02 devoirs + 02 examens)

Résultats attendus

À la fin du cours, l'étudiant sera capable de:

Définir des objectifs de communication orale pour améliorer la prononciation, la grammaire et la maîtrise du français.

Reconnaître et prononcer les sons de la langue française, y compris les phrases liées et réduites pour augmenter l'intelligibilité en français.

Prédire le stress des mots et démontrer la capacité à produire le stress de façon appropriée.

Reconnaître des modèles appropriés de stress, de rythme et d'intonation et utiliser ces modèles pour augmenter l'intelligibilité en français.

Affichez des habiletés de compréhension orale correspondant à un niveau intermédiaire de français.

S'engager dans une pratique de conversation guidée en appliquant les compétences de communication nouvellement acquises. 

Vérifier la prononciation de nouveaux mots en utilisant les codes phonétiques dans le texte et dans les dictionnaires.

Description du Cours: Met l'accent sur le développement et l'utilisation des compétences linguistiques nécessaires pour comprendre les autres et s'exprimer oralement en français dans des contextes académiques, professionnels et sociaux. Le cours comprend le développement du vocabulaire, la pratique avec des structures linguistiques appropriées et la discussion d'aspects importants de la communication interculturelle.

 Prérequis : Placement Test or une moyenne de 80% pour (DFCEP 101)

Durée de la classe: 20 heures au total (02 devoirs + 02 examens)

Résultats attendus

À la fin du cours, l'étudiant sera capable de:

Démontrer une compétence fondamentale dans l'écoute et la prise de notes.

Démontrer l'utilisation appropriée des idiomes ciblés du français et du vocabulaire académique.

Démontrer le contrôle des structures de base de la grammaire française parlée.

Participez efficacement en classe en tant que membres du groupe et présentateurs.

Présenter un discours oral organisé sur un sujet donné.

Reconnaître les règles d'interaction académique et professionnelle appropriées.

Utiliser des stratégies de communication dans des contextes collaboratifs.


Description du Cours: Un cours de compréhension orale et d'écoute avancées en français, mettant l'accent sur la présentation, la compréhension et la réponse aux exposés oraux et à d'autres types de discours universitaires. Dans ce cadre, le cours développe le vocabulaire des étudiants dans une variété de domaines académiques et professionnels et améliore la prise de notes.

Prérequis : Placement Test or une moyenne de 80% pour (MFCEP 102)

Durée de la classe: 20 heures au total (02 devoirs + 02 examens)

Résultats attendus

À la fin du cours, l'étudiant sera capable de:

Discutez de manière claire et organisée un large éventail de sujets provenant de diverses disciplines académiques.

Identifier la structure organisationnelle des conférences au niveau collégial et démontrer la compétence de prise de notes.

Effectuer des tâches orales démontrant le contrôle des structures grammaticales et la maîtrise des niveaux intermédiaire au niveau avancé.

Utilisez des notes de cours pour participer aux discussions de groupe, aux présentations orales et aux tâches écrites.

Utiliser un nouveau vocabulaire académique dans des contextes oraux et écrits appropriés.


This is a complete PHP programming course for beginners. It's assumed that you already have some HTML skills. But you don't need to be a guru, by any means. If you need a refresher on HTML, then report to your instructor for some resources for the Web Design course. Everything you need to get started with this PHP course is set out in course one. Good luck!

Welcome to the JavaScript Beginner : JS 101

Course Description:   The first course for Web Design using JavaScript in a sequence of three courses designed to teach JavaScript & jQuery to an international level. Emphasis on best coding practices, development framework, and web applications components.

 

Prerequisite: Placement Test

 

Duration of the Class: 40 hours. 02 quizzes and 02 exams and additional individual practices (05hours of assignments per week required).

 

Course Outcomes

Upon completion of the course, the student will be able to:

  • Make your pages come alive.
  • Use jQuery to create interactive elements that respond to visitor input.
  • Get acquainted with jQuery UI. Expand your interface with tabbed panels, dialog boxes, date pickers, and other widgets.
  • Display good forms. Get information from visitors, help shoppers buy goods, and let members post their thoughts.
  • Go beyond the browser with Ajax. Communicate with the web server to update your pages without reloading

The last bullet will be the start of Intermediate Web Design JavaScript.


js.jpgjs.jpg

Description de la classe: Le troisième cours d’Informatique requis pour les élèves de ALL IN ONE-BENIN dans une séquence de cours de 2 heures par semaine conçus pour et ajusté pour les utilisateurs avancés de niveau. Notons que les travaux pratiques se déroulent actuellement sur des PC-ordinateurs fonctionnant sous le système d’exploitation Windows de Microsoft. Les logiciels installés sur ces machines permettent de se familiariser avec le traitement de texte, les tableurs et différents logiciels de traitement de données. Tous les étudiants sont amenés à utiliser le courrier électronique et le WWW.

Prérequis : Test de Niveau ou une moyenne de 80% pour (IG 102)

Durée de la classe: 25 heures : 1 séance de 2heures par semaine. 02 Devoirs et 02 examens. 80% est exigé pour passer au niveau intermédiaire, et des pratiques par semaine (au moins 5 heures de devoirs de maison)

Résultats attendus du Cours

À la fin du cours, l'étudiant sera capable de:

D’avoir une connaissance approfondie du vocabulaire informatique d’un niveau plus élevé.

Savoir installer et gérer des systèmes d'exploitation afin de gérer les applications et les fichiers.

Savoir utiliser avec aise une suite complète Office bureautique et présentations locale et en ligne en utilisant des options avancées.


Description de la classe: Le deuxième cours d’Informatique requis pour les élèves de ALL IN ONE-BENIN dans une séquence de cours de 2 heures par semaine conçus pour et ajusté pour les utilisateurs moyens de niveau. Notons que les travaux pratiques se déroulent actuellement sur des PC-ordinateurs fonctionnant sous le système d’exploitation Windows de Microsoft. Les logiciels installés sur ces machines permettent de se familiariser avec le traitement de texte, les tableurs et différents logiciels de traitement de données. Tous les étudiants sont amenés à utiliser le courrier électronique et le WWW.

Prérequis : Test de Niveau ou une moyenne de 80% pour (IG 101)

Durée de la classe: 25 heures : 1 séance de 2heures par semaine. 02 Devoirs et 02 examens. 80% est exigé pour passer au niveau intermédiaire, et des pratiques par semaine (au moins 5 heures de devoirs de maison)

Résultats attendus du Cours

 À la fin du cours, l'étudiant sera capable de:

D’avoir une connaissance du vocabulaire informatique d’un niveau plus élevé.

Savoir installer et gérer des systèmes d'exploitation afin de gérer les applications et les fichiers

Savoir utiliser avec aise une suite bureautique présentations locale et en ligne.


Bienvenue dans cette classe exclusive de niveau avancé. Ce module de cours offre une formation avancée sur l'intégration de Linux dans un environnement Microsoft NT4 ou Active Directory. Les points suivants seront aborde : OpenLDAP Configuration, OpenLDAP as an Authentication Backend, Samba Basics, Samba Share Configuration, Samba User and Group Management, Samba Domain Integration, Samba Name Services, Working with Linux and Windows Clients

Prérequis Placement Test or une moyenne de 80% pour (ML 102)

Durée de la Classe : Masse Horaire : 25 heures : 1 séance de 2heures par semaine. 02 Devoirs et 02 examens. 80% est exigé pour passer au niveau intermédiaire, et des pratiques par semaine (au moins 5 heures de devoirs de maison) 

Résultats Attendus

À la fin du cours, l'étudiant sera capable de:

Integrate a GNU/Linux into a Microsoft NT4 or Active Directory domain

Setup OpenLDAP to create a central account repository

Centrally serve printers to Windows clients

Create a NAS server for Windows or Linux clients


Description du Course:   

Bienvenue dans cette classe exclusive de niveau moyen. Ce module de cours offer une formation sur Linux qui permettra aux apprenants d'intégrer la plate-forme Linux dans un environnement professionnel. Ce cours comporte : Services Web, Partage de fichiers, Gestion des clients réseau, Services de courrier électronique, Sécurité du système, Dépannage

Prérequis Placement Test or une moyenne de 80% pour (DL 101)

Durée de la Classe : Masse Horaire : 25 heures : 1 séance de 2heures par semaine. 02 Devoirs et 02 examens. 80% est exigé pour passer au niveau intermédiaire, et des pratiques par semaine (au moins 5 heures de devoirs de maison)

Résultats Attendus

À la fin du cours, l'étudiant sera capable de:

Gérer et configurer chaque type d'interface réseau

Configuration des services réseau sécurisés (FTP)

Centraliser la gestion des comptes avec LDAP, NIS, Kerberos, PAM

Configurer un serveur de messagerie

Audit des services, de la sécurité et du réseau

Gérer les services DNS, DHCP et proxy

Configurer un serveur Web sécurisé


Description de la classeLe premier cours d’Informatique requis pour les étudiants/apprenants de All In One-Benin dans une séquence de cours de 02 heures par semaine conçus pour les utilisateurs débutants de niveau et en fait assez amusant et divertissant. Apprendre n'a jamais été aussi simple et facile. Notons que les travaux pratiques se déroulent actuellement sur des PC- ordinateurs fonctionnant sous le système d’exploitation Windows de Microsoft. Les logiciels installés sur ces machines permettent de se familiariser avec le traitement de texte, les tableurs et différents logiciels de traitement de données. Les étudiants apprendront à rédiger un rapport présentant, sous forme attractive, des données numériques préalablement analyses et des presentations PowerPoint. Toutes les machines sont reliées à l’Internet. Une part importante des travaux pratiques sera orientée vers la maîtrise des nouvelles possibilités offertes aux scientifiques par ce nouveau moyen de communication. Tous les étudiants sont amenés à utiliser le courrier électronique et le WWW. Nous indiquerons aussi comment trouver rapidement des informations pertinentes sur le Web.

Prérequis : Test de Niveau

Durée de la classe:  25 heures : 1 séance de 2heures par semaine. 02 Devoirs et 02 examens. 80% est exigé pour passer au niveau intermédiaire, et des pratiques par semaine (au moins 5 heures de devoirs de maison)

Résultats attendus du Cours

À la fin du cours, l'étudiant sera capable de:

  • D’avoir une connaissance du vocabulaire informatique en son sens général
  • Savoir utiliser des systèmes d'exploitation afin de gérer les applications et les fichiers
  • Savoir utiliser une suite bureautique (Word, Excel, PowerPoint) afin de créer des documents correctement mis en forme et de gérer son emploi du temps et ses présentations.


Programme :

Description du Course:   

Bienvenue dans cette édition exclusive "GUIDE DE DÉBUTANT POUR LINUX". Ce module de cours est spécialement conçu et compilé pour les débutants qui veulent faire leur chemin dans le processus d'apprentissage Linux et devenir meilleur dans les organisations informatiques d'aujourd'hui. Ce module est créé selon les exigences de l'environnement industriel avec entrée complète à Linux, qui vous aidera à construire un grand succès dans Linux.

Prérequis : Placement Test/ test de niveau

Durée de la Classe : Masse Horaire : 25 heures : 1 séance de 2heures par semaine. 02 Devoirs et 02 examens. 80% est exigé pour passer au niveau intermédiaire, et des pratiques par semaine (au moins 5 heures de devoirs de maison)

 

Résultats Attendus

À la fin du cours, l'étudiant sera capable de:

Nous avons accordé une priorité particulière aux commandes et commutateurs Linux, aux scripts, aux services et aux applications, au contrôle d'accès, au contrôle des processus, à la gestion des utilisateurs, à la gestion des bases de données, aux services Web, etc. Même si la ligne de commande Linux fournit des milliers de commandes, Les commandes de base dont vous avez besoin pour apprendre à effectuer des tâches quotidiennes de Linux.

This is a tutoring session for English learners. You can bring your documents and schools materials for assistance. We are glad to help.